Tuesday, September 13, 2011

Kurang Ajar Dgn Allah

بسم الله الرحمن الرحيم

Gambar tangan yg menggambarkan Hati


Hati adalah satu organ yg amat penting dalam badan, kalau busuk ia, maka kelakuan kita pun secara kita tak sedar akan teruk juga, kenapa ada orang betul2 hati dia busuk, sampai takleh tgk org lain senang, ada ajer perkara yg dia nak komplen, yang paling kita TAKUT secara tak sengaja kita terKURANG AJAR dgn ALLAH. mengapa hati kita busuk ek???

apa maksud kita terKURANG AJAR pada ALLAH? Contohnya :

Status-status kat Facebook

Status 1 - SIAL lah... Hujan pulak, tak pasal2 basah baju aku.
(setakat baju basah kecoh, kalau kemarau cammana? bukankah hujan itu rahmat)

Status 2 - Ya Allah, kenapa lah kau uji aku mcm ni? aku dah tak sanggup ni.
(Allah maha mengetahui dan Allah PASTI takkan berikan ujian pada hambanya jika hambanya tak larat tanggung ujian itu)

Status 3 - Sapa lah jadi kan kau ni, bangang sangat.. kan lebih baik kau dijadikan babi jer!!!!!
(suka2 jer hina ciptaan Allah)

Dan banyak lagi.... korang renung2kan lah.


P/S = Ini belum saya dedahkan status2 yg secara tak sengaja membuka rahsia rumahtangga dan mengaibkan sang suami mahupun sang isteri... Insyaallah akan didedahkan... takpun korang dedahkanlah, pastu PASE kat wall FB saya (",) mcm status yg berbunyi "SUAMI AKU, KALAU AKU CAKAP APA PUN DIA IKUT" (melambangkan dia kawin ngan suami yg bodoh dan dia bodoh kawen ngan org bodoh).... OPSSS.... terlepas sikit..heeeee

Wallahualam

7 comments:

Ujang9897 said...

terbaik..(td salah)

Zabid9897 said...

Harap2 dia org baca sampai abis

budak kacamata said...

arap2 dijauhkan dr gol2 cmnie..amin

naazri said...

akidah kene blajor lebih skit..baru boleh elak benda2 mcm nie

Zabid9897 said...

dgr ckp Naazri tu.... kita Wajib belajar Akidah... (",)

CrazyHorse ^^ said...

em...btol, kdg2 tak sedar kita buat mcm ni

Zabid9897 said...

sbb tu kita kena saling ingat dan mengingati.... (",)