Wednesday, October 19, 2011

JIMAK ISTERI DI TEPI "ROUNDABOUT"

بسم الله الرحمن الرحيم

Tajuk di aTas ada diceritakan dalam video dibawah ini (",)

Gambar Roundabout


Kisah PerTama ini saya gunakan nama Haji Bakhil (bukan nama sebenar)

Haji Bakhil : saya baru balik dari Mekah dan cium isTeri saya depan org ramai kaT airporT, apa hukum cium ini dan ada berapa jenis cium?

Ustaz : kalau cium Tangan Takpe lah, Tapi kalau cium muluT, cium pipi, cium mcm2 lagi ini namanya "shu ku Tul muruah"(menggugurkan maruah). Jgn cium depan org ramai mcm Tu, Tau lah isTeri kamu, cium Tangan dah lah... nak cium lebih-lebih balik umah lah.

Haji Bakhil : Abis tu yg Rasullulah cium pipi isteri dia.

Ustaz : bukan depan org ramai, cuma org Ter nampak. sebab Tu kalau berjalanpun Takboleh gak berpeluk.

Haji Bakhil : Tapi tu kan isTeri kiTa....

Ustaz : mmg lah isTeri kiTa.... kalau camTu kenapa kamu tak JIMAK(main) jer dgn ISTERI DI TEPI "ROUNDABOUT" tu jer. (",)

Dialog ni ada dalam video di bawah ini, namun bahasa diterjemahkan mengikut kefahaman saya sendiri (",)

Apa ada dalam video ini lagi?
1. Cium selepas Nikah hanya dibenarkan IsTeri cium Tangan suami sahaja.
2. Kalu cium lebih2 lepas nikah dah mcm kat gereja pulak.
3. 5 Tahun mendatang Romen Terus depan Tuk Imam (",)
4. Dulu pengantin perempuan inai ujung jari jer, skrg dah mcm underTaker sampai ke lengan.
5. Kalau kita baca kiTab hadis AKHLAK kita baik kalau baca kiTab Hiburan AKLAK jahanam.
6. "Pra Wedding" jahanam abis. Semua org kapir buat nak TIRU :(
7. IkuT adaT Tak salah, yg salahnya IkuT adaT Tapi langgar SyariaT.



Wallahualam.

9 comments:

budak kacamata said...

dh merebak dh budaya pra-wedding ..sgt xsetuju..

Zabid9897 said...

tapi masih ramai yg setuju..heeee (",)

Puan Saira Azura said...

macamane nak share artikel tuan hamba ya?

Zabid9897 said...

Puan Saira Azura... saya pun tak tau... pandai menaip jer.. bab seting2 ni mmg tak tau..... anda copy n buat jer entry kat blog anda (",)

Ibu Zuyyin said...

tq.... ^_^

Puan Saira Azura said...

huhu..tq..tak kesah kan..

Zabid9897 said...

Ibu Zuyyin - sama2

Puan Saira Azura - tak kesah aper nyer?? heeeeee

Puan Saira Azura said...

yer lah copy entri tuan

Zabid9897 said...

hehehe(",)

Cantik blog Puan Saira Azura