Saturday, March 3, 2012

Nama Anak Mawi dan Eikin ada kaitan dengan Lalat dan Lebah

بسم الله الرحمن الرحيم

Nama Anak..???? Penting ker????

yer... nama anak mmg sgt2 penting, tapi apa yg penting tu??? yg penting adalah maksud nama itu... sbb kalau maksud tak baik ianya boleh mempengaruhi perangai dan aib pada anak tersebut... contoh nama yg maksudnya tak baik... Abdul Fulus (Hamba Duit).

Tapi apa yg saya nak utara timur barat selatankan adalah berkenaan pandangan kita pada sesuatu perkara, perbualan kami beberapa hari lepas berkenaan KOMEN org tentang nama anak Mawi dan Eikin, nama puteri mereka adalah CAHAYA MALAIKA. Mcm2 komen yg saya dgr, saya terkesima nak kongsi satu kisah berkenaan LALAT dan LEBAH.



Gambar lalat dan lebah ini di ambil tanpa kebenaran kat google (",)
Tahukah anda Surah Lebah ada dalam Al-Quran dan di badan Lalat adanyer Racun dan Ubat.


Situasi Pertama

Disuatu taman bunga terdapat seekor LALAT yg berjalan2 keseorangan, eh berterbangan keseorang. Dikawasan yg indah itu LALAT tersebut berkata. "Ish.. boring bosan dan menyampahnya aku kat tempat ni, pusing kanan bunga, pusing kiri bunga... manalah TAIK untuk aku hinggap ni????"



Situasi Kedua

Disuatu kawasan lorong yg penuh najis dan sampah seekor LEBAH yg tersesat dari dataran guandog china berterbangan keseorangan dan kesepian, dikawasan yg penuh najis dan sampah itu berkata LEBAH tersebut. "mcm mano den boleh sosek kek sini, mano lah bungo-bungo yg indah dan wangi ni, tompek yg seleso utk den lepak-lepak, wahai BUNGA, mano lah kamu ni???"


Anda Pilih lah sendiri utk jadi PANDANGAN LALAT ke PANDANGAN LEBAH?????


Wallahualam.

3 comments:

Cik Rose Cute said...

betul tue...nama anak memainkan peranan penting...

Zabid9897 said...

(",)

Zabid9897 said...

Lebah sentiasa berpandangan Dan melihat kecantikan matanya. Bukan seperti lalat. Nak cari Busuk je walaupon tempat Dan cantik Dan wangi.