Wednesday, October 26, 2011

KENAPA ADOLF HITLER BUNUH YAHUDI



Nukillan hari ini di mulakan dgn Ungkapan Emas ni,,, yer ker ungkapan emas???? (",)

Gambar ni di copy drpd Facebook

Kadang- kadang sakiT haTi gak dgn Adolf Hitler ni. Yg pegi Tinggalkan Tu buat apa? Nak KiTa cari jawapan?

Bukan sebab kau lah kami kenal Yahudi... Kalau kau Takde pun kami mmg tetap berhaTi-haTi dgn Yahudi.

Sbb pasal Yahudi ni mmg dah diTerangkan dlm ayaT Al-Quran Surah Al-Baqarah ayaT 120

وَلَن تَرْضَى عَنكَ الْيَهُودُ وَلاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءهُم بَعْدَ الَّذِي جَاءكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللّهِ مِن وَلِيٍّ وَلاَ نَصِيرٍ

Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut ugama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): "Sesungguhnya petunjuk Allah (ugama Islam itulah petunjuk yang benar". Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahyu yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah (sesuatupun) yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepada mu.

And the Jews will not be pleased with thee , nor will the Christians , till thou follow their creed . Say : Lo! the guidance of Allah ( Himself ) is Guidance . And if thou shouldst follow their desires after the knowledge which hath come unto thee , then wouldst thou have from Allah no protecting friend nor helper .

犹太教徒和基督教徒绝不喜欢你,直到你顺从他们的宗教。你说:“真主的指导,确是指导。”在知识降临你之後,如果你顺从他们的私欲,那末,你绝无任何保护者或援助者,以反抗真主。

4 comments:

a-n-n-a-b-e-l-l-a said...

wahh..true..

Zabid9897 said...

ayat Al-Quran pasti betul (",)

farhan said...

kematian hitler mcm misteri...dan juga sejarah kehidupan dia

Zabid9897 said...

dan adakah hitler ini benar-benar ujud? hehehe(",)