Wednesday, July 20, 2011

Doa Rasulullah

Aku selalu rasa cemburu dgn kawan2 aku yg mempunyai akhlak yg baik, kalau bercakap tersusun rapi, tak sombong, kata2 yg keluar tak ada yg kotor...

Kalau bersembang dgn kawan mcm ni tenang jer..... aman jer.... selalu rasa seronok lepak dgn org yg akhlak yg baik ni... rasa sejuk jer....

Kebiasaan org mcm ni, sikap dia kompem rendah diri. Org sekeliling suka bila dia ada.

aih... mmg aku nak sgt punya akhlak yg baik ni..... baru lah kita mencontohi Rasulullah SAW... Baginda adalah MENTOR/IDOLA kita yg TERBAIK...!!!!!!

Kat bawah ni adalah SALAH SORANG kawan aku yg mempunyai akhlak yg baik(pandangan peribadi aku)... sebenarnya ramai lagi... kalau korang nak tau....dia ni masih bujang... nama dia ZED, dia ni mmg baik (Zed jgn marah sbb aku puji kau) heeeeee

P/S = Adalah menjadi KEWAJIPAN bagi mereka yg menunaikan solat mempunyai AKHLAK yg TERBAIK (",)


Gambar seorang sahabatku berhampiran Masjid Zahir (Alor Setar)

Baginda Rasullulah SAW selalu berdoa :
"Ya Allah, perelokkan rupa paras dan akhlakku."
Hadis Riwayat Ahmad - rujukan Kitab Sifat Solat Nabi Yang Sahih m/s XXII


No comments: